Åbningsturnering 14.04.24

Åbningsturneringen blev afviklet i sol og vind og en enkelt byge

Se indtryk fra dagen - foto Finn Lund

Med en uges udskydelse fik vi afviklet Åbningsturneringen på en aprildag, der startede med det dejligste solskin – og godt for det, for temperaturen var ikke høj.

Det var til gengæld humøret hos de 88 tilmeldte, som startede dagens turnering med at indtage en dejlig morgenmad i restauranten, mens klubbens formand Claus Svold bød velkommen til den nye sæson.

Siden 1975 er der blevet spillet Åbningsturnering med turneringsformen HALLINGTON, som det engagerede  klubmedlem Erik Halling opfandt dengang i 70’erne. I den anledning blev der også dengang indkøbt et flot sølv/kobber fad – en vandre”pokal”, som all over vinderen får sit navn indgraveret på.

Turneringen startede i solskin og vind – solskinnet blev der mindre og mindre af – og vinden tog til – og lige før alle var ved at være færdige med Åbningsturneringen blev den også lige krydret med en lille hidsig byge. Så mange kom i klubhuset med vindblæst hår og røde kinder.

Til trods for at bolden flere steder kunne blive væk – dels i en saftig rough, dels fordi den kunne sætte sig dybt i de bløde områder, så skortede det ikke på fine scores.

Vi ønsker især all-over vinderen, men også alle vindere til lykke med de flotte placeringer. Tak til restauranten for dejlig morgenmad og tak til greenkeeperne for at banen var fin at spille på til trods for de udfordringer, vejret har givet i vinteren og første del af foråret

Husk næste turnering er allerede søndag den 21. april – VGC TOUR CUP. Tilmelding slutter den 16.4.

Turneringsudvalget

All-over vinder Åbningsturneringen 2024 Tristan Egsgaard